dissabte, 22 de setembre del 2007

El meu barri

Aquest estiu he complert deu anys de copropietari del pis on visc. Sóc copropietari, com la majoria d’hipotecats, ja que el banc em recorda cada mes que continua present per quedar-se amb la propietat si no satisfaig el delme periòdic al senyor feudal modern en que s’han convertit les entitats bancàries. Quan el vaig comprar, el meu pis, em semblava que tenia un preu astronòmic i, malgrat que a mi em toca continuar pagant durant molts anys, ara el em va costar en el seu dia resulta irrisori amb els disbarats que demanen per quatre parets en el meu barri (i a tot arreu), que ha passat de ser un barri de gent treballadora, a un indret amb un ínfules de barri benestant. I sí que ho és, de benestant el meu barri, però no per les intencions dels pijos que s’hi han instal·lat, sinó perquè es viu bé aquí. I si s'hi viu bé és perquè encara guarda aquell aire de cordialitat que desprenen els barris amb personalitat, l’aroma de confiança que dóna el veïnatge compartit, quan les persones se saluden pel seu nom al carrer i per l’aire de realitat propera i acollidora que confereixen els establiments petits, on el client és persona, no un simple consumidor.

Quan vaig arribar al meu barri, no coneixia ningú. Ni tan sols havia trepitjat mai els seus carrers, però reconec que de seguida m'hi vaig trobar a gust. I així em sento encara. I si és així, sospito que no és només perquè tingui places i jardins assolellats, ni perquè estigui ben comunicat amb el centre de la ciutat, ni perquè hi puguis trobar de tot a quatre passes de casa, des de la farmàcia a la ferreteria. No, no només és per això. Jo m’inclino a pensar que és per les persones que hi viuen i que hi treballen. Persones de les quals, encara que conegui poca cosa, em sento proper i em fan sentir a gust compartint l’espai amb elles.

Cada cop que el senyor feudal-bancari em recorda que haig de satisfer la seva voracitat usurera, passada la mala baba que se’m posa al comprovar quants anys encara hauré d’estar lligat a la seva avarícia, em reconforta sentir que sóc feliç entre aquestes quatre parets que poc a poc he anat fent meves i que es troben en un barri on tinc la sort de sentir-me persona.

23 comentaris:

JoanAlbor ha dit...

i el barri ja pot estar feliç de tenir persones com vosaltres .. jo n'estic molt feliç d'haver-vos trobat ja fa temps i de retrobar-vos per ací.. :) una abraçada :)

nimue ha dit...

com és d'important sentir-se a gust en el lloc on vivim!! a mi també m'agrada molt aquest poble on estic instalada des de fa un any...

Això dels bancs... en fi... la meua llogatera també em farà fora si no li pague el preu cada mes. Com el teu banc. La diferència és que quan se m'acabe el contracte hauré de marxar d'aquesta casa. Així és que no la puc fer massa meua. Els que teniu hipoteca heu de pagar també però la podeu fer vostra més enllà d'un temps màxim de cinc anys que és el que dura un contracte de lloguer estàndard.

Mentrestant, però, llogats o hipotecats, intentarem viure el més a gust possible en el nostre barri... ;)

el Lloro ha dit...

El millor del teu barri i de les parets que t'envolten són els coixins que hi tens ficats pertot arreuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!! Els de blondes, els brodats a mà amb les teves inicials, els de punt de creu amb paisatges de Baviera, els de puntes de coixí a les vores, els de serrells de coloraines, els estampats amb fotos dels teus sis casaments, els flonjos perquè s'hi estiguin ben estarrufats els teus tres gats d'angora, els semi-circulars per recolzar bé el coll quan mires la tele, aquells rectangulars pels reclinatoris de la sagristia, els petits per posar-hi les agulles de caaaaaaaap... Què passaaaaaaaa???... Ja està, ja tenim la bruixa aquííííí!!!... És que sempre, sempreeeeeeee, m'ha de trencar les oraciooooooooons!!! Passa'm un coixí, Omar, que la fotré fora d'un cop de brocat bizantíííííííí!!!

el pensador ha dit...

Omar, ho sento, però, no es poden anar cantant les excel·lències d'un barri i amagar-ne el nom. Així que... ;-)

Bromes a part, una abraçada.

pd -records al lloro.

Deric ha dit...

això és molt important

el Lloro ha dit...

Omaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!!!
Ja hi sooooooooooooooom??? Ja ens hem encallaaaaaaaaaaaaaaat???
He de tornar a fer obres al teu balcó perquè reaccioniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis???
No facis bromes, que ja ho saps que a mi no em costa res trobar una gruaaaaaaaaa, seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeents???

el Lloro ha dit...

Vaig a buscar el caaaaaaaaaaaasc!!! On el vaig deixar, l'última vegadaaaaaaaa??? Veiam, veiaaaaaaaaam...

Anònim ha dit...

I pensar que quan jo era petita tot això eren camps i hortes on jo anava a caçar grills!!! Llorooooooooooooooooo, porta la gruaaaaaaaaaaa, vaaaaaaaaaaaaaaaaaa, que vull trobar un griiiiiiiiiiiiill!!!!!!!!!!!!!!!

el Lloro ha dit...

Isneeeeeeeeeeeeeeeeel!!! Té un grill, tééééééé!!! Quin vols, el negre o el vermeeeeeeeeeeeeeeeeell???
Escoltaaaa, tinc aquí uns plànooools... espera't, posa't el casc, primer, que no vull problemeeeeees... aixòòòòò... ui, que bé que et quedaaaa!!! Deia que... què et sembla si hi fem els Jardines Colgantes de Babilonia, aquííííííííí??? Oi que hi quedarien bééééééééééééééé???

el Lloro ha dit...

Veiaaaaaaam, comenceeeeeeeeeeeem:
Olegueeeeeeeeeeer, porta'm el martell, macoooooooooo!!! I posa't el casc, va, no fem bromes, no fem bromeeeeeeeeeeeees!!!
Començo a picar per aquí, començo a picar per allàààààà!!!... cras, cras, cras, cras, craaaaaaaaas... CATACRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAC!!!... Hosti, quina polsegueraaaaa... Quèèèèè???... Doncs perquè els Jardines, si han de ser Colgantes, havien d'anar a fora tots els pisos de daaaaaaaaalt!!!... És claaaaaaaaaaaaaaaaaar!!!... Quèèèèè???... Que si això és Babilòniaaaaaaaaaaaa??? No patiu, que ja ho serà, jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Doneu-me teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemps!!!

el Lloro ha dit...

A veureeeeeeeeee... De què es queixa tota aquesta gent d'aquí a baix?... Què diu?... Que abans tenien pis i ara no en teneeeeeeeeeeeeeeeeen???... Ah, que es queixin, que es queixin, a veure qui els fa caaaaaaaaaaaaaaaas!!!... Mentrestaaaant... És que em sap greu i tot veure'ls aquí, palplantats, sense fer reeeeeeeeeeeeeeeeees!!!... Escolteuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!! Em podríeu portar les heures d'allàààààààààààà??? I les falgueres també, si no us fa reeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!!!

el Lloro ha dit...

Guiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiix!!! Em pots portar una cerveseta, macoooooooooooooooooooooo???... Gràcieeeeeeees!!!... M'acabo de mirar els plànols i el pis de baix també ha d'anar a terraaaaaaaa!!!... Sí, sí... Doncs perquè aquí mateix on seiem ara hi ha d'anar un pont precióóóóóós!!!... A sobre de què, diuuuuuuuuus??? A sobre d'un riuuuuuuuuuuuuuuuu!!!... És clar, home, per això ha d'anar a terra el pis de baix, per això, per aixòòòòòòò!!!

Omar ha dit...

Llorooooooooo, però què fas, bèstia, més que bèstia! I que consti que això de bèstia ho dic amb tot el carinyu del món, que si no et diria humà, mès que humà! Però a veure com li explico jo a la senyora de baix, que té molt males pulgues, que se li ha inundat el menjador perquè jo tinc un riu al balcó? Eh, com li explico?

el Lloro ha dit...

Home, ja era horaaaaaaaaaaaa!!!
Doncs explica-li que no només se li ha inundat el menjador sinó que el pis sencer va a terraaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Perquè tot això ha de ser un riu d'aigües cristal·lines i, a sobre, o sigui al teu balcó, hi ha d'anar un pont colgante de fusta que serà una preciositaaaaaaaaaaat!!! I que després, al riu, hi posaré peixos i ànecs i cigneeeeeeeees!!!
I digues-li també que passar a la Història requereix uns certs sacrificiiiiiiiiiiiiiiiis!!! I que, si vol, li puc reservar la caseta del guarda dels Jardines Colgantes, que serà moníssimaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Molt millor que el pis que té araaaaaaaaa!!! Tu explica-l'hi bé, que segur que en sabràààààààs!!!

el Lloro ha dit...

Ah, me'n descuidavaaaaaaaaaaaaaa!!!
Si la dona té molt males pulgues, recomana-li un líquid meravellós que es diu PULGAPLÀCIDAAAAAA!!! Que el compri en esprai, que va de conyaaaaaaaaaaa!!! Totes les pulgues es tornen simpatiquíssimes i dolces, amb aquest producteeeeeeeeeeeeeeee!!!

el Lloro ha dit...

Guiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiix!!! Ja has esmorzaaaaaaaaaaat??? Doncs vine, ajuda'm, maco, que acaba d'arribar el primer camió amb arbreeeeeeeeeeeees!!! Guaita, quins porten: els desmaiiiiiiiiiiiiis!!!... Han d'anar a la vora del riu, a banda i bandaaaaaaaaaa, síííí!!!... Mira, ja arriba un altre camió, amb els pollancreeeeees!!! S'haurà d'esperar una mica perquè encara no tinc feta la fooooooooont!!! Digue'ls que s'esperin, valeeeeeeeeeeeee??? I digues a tota aquesta gent que crida que vagin a preparar-se un pic-nic, que avui, com qui no vol la cosa, podran dinar al costat d'una font preciosaaaaaaaa!!! (Quina mania que tenen a cridar, hosti, quina maniaaaaaaaaaaaaaa!!!)

el Lloro ha dit...

Eeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! Les lianes ja estan posadeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!!!... Per quèèèèè???... Doncs perquè en uns Jardines Colgantes hi ha d'haver coses que pengin, nooooooooooooooooooo??? I algun penjat, vaja, dic jooooooo!!!
Vaig a encarregar un Tarzááááááááááááááán!!!

el Lloro ha dit...

Qui ha posat aquesta creu, aquíííííííííííííí??? Ja l'esteu traient ara mateiiiiiiiiix!!! És que no us puc deixar sols, no us puc deixar sooooooooooooools!!!... Quèèèè???... Ja ho sé, que aquest va ser el primer penjat que va crear una sectaaaaa!!! Però no li vull veure, aquííííí!!! Això és de tan mal gust com posar una cadira elèctrica, no et foooooooooooot!!!...
Sí, Tarzán, sí, tu pots anar i venir i fer el que vulguis, tu síííííííííííííí!!!... Què diuuuuuus???... Que necessites elefaaaaaaaants???... Ara te'n vaig a buscar uns quaaaaaaaaaaaaaaaants!!!... I quan torni, no vull veure cap disbarat, eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh!!!

el Lloro ha dit...

Auuuuuu, els elefants ja hi sóóóóóóóóón!!!... Ara els micos, oiiiiiiiiiiiiiiii??? Vaig a buscar-looooooooooooooooooos!!! (Ja en sabrà, l'Omar, de passejar-se per aquí amb lianeeeees??? Bé, ja n'aprendràààààà!!!)

JoanAlbor ha dit...

Bones Festes :))) besos

Anònim ha dit...

Uala!!! Què és tot això? Uns Jardines Colgantes al barri de l'omar? Ostres.

Striper ha dit...

Feliç i content al barri que mes vols,

Deric ha dit...

Eoooooo! Què hi ha algú???

Potser que actualitzem ara que el teu barri té un habitant més!